ریس جمهور کرزی با وزرای داخله و امنیت دولتی خویش باید استعفا دهید !
      تهیه کننده : عبدالرزاق طلوع تهیه کننده : عبدالرزاق طلوع

بعد از ۹سال از سقوط طالبان هنوز هم شما نتوانستید که امنیت حد اقل شهر کابل را بګیرید پس برای کدام هدف شما در کرسی ریاست جمهوری تکیه زده اید، در حالیکه نیروهای ناتو در کنار شما قرار دارد و ایالت متحده امریکا ګویا که مکلفیت حویش میداند که تروریزم را در افغانستان و منطقه از بین ببرد . اتحادیه اروپا و استرلیا هم در کنار شما قرار دارد. و شما نتوانستید که ملت افغا ن را از بلا و مصیبت تروریزم نجات دهید. اګر شما واقعآ افغانی هستید که افغانستان را از شر وحشت می خواهیدنجات دهید پس موفق نیستید ، ضرورت به توضیح و دلیل پردازی نخواهد بود که شما ارایه دلایل کنید. شما باید به ملت و مردم افغانستان مراجعه کنید به انسانهای با تجربه و قابل حساب که بخاطر منفعت شخصی و خانوادګی خویش نمی اندیشند تا اینکه بمنافع ملت.

شما همه عوامل و دلایل را شاید بدانید که علت عدم امنیت در افغانستان چه بو ده باشد.

ایا علت را در موجود یت قوای خارجی در افغانستان میدانید و یا موجودیت افکار کهنه در وجود افغانان که از تمدن و دموکراسی به فرسنګ ها دور اند؟ و ایا شما رامردم اعتماد و باور نمیکنند( فکر نکنید که شما در انتخابات ګویا برنده اید؟) در هر صورت آرزوهای ملت را که  عبارت از صلح و ثبات ، دموکراسی و قانونیت و دموکراسی بوده تامین کرده نتوانستید پس اګر افغان هستید و از  آریانا و خراسان حرف میزنید و افغانستان را حد اقل  دوست دارید پس میدانید که نمیتوانید که افغانستان را نجات دهید.

اقای عبدالرحیم وردک وزیر دفاع شما در صحبت تلویزونی خویش چنین توجه میکند ومیګوید که در کشور های بسیار متمدن و پیشرفته دنیا هم چنین اتفاقاتی بوجود میاید وشاید هم هدف ان حوادث ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ در امریکا بوده باشد. این جناب نمیداند که افغانستان در شرایط  فوق االعاده همیشګی بالخصوص از لحاظ امنیتی قرار دارد، مملکت ثبات ندارد و جنګ در کشور ادامه دارد، موصوف چګونه بخود حق میدهید که حادثه ۱۱ سپتمبر را با شرایط موجود افغانستان مقایسه نماید؟ ( اقای وردک خود معترف است که ګویا در زمان حاکمیت حزب دموکراتیک خلق افغانستان( زمان کمونیست ها؟) خواسته بوده که بند برق سروبی را انفجار دهم پس چنین رویداد ها ی که  در ضد یت و مخاصمت باملت و مردم افغانستان باشد برای جناب وزیر دفاع موجود کدام تفاوت فوقالعاده نباید داشته باشد.

ریس امنیت با ارایه این مطلب که ګویا فروشګاه کابل(در سابق فروشګاه بزرګ افغان ) یک موسسه شخصی است. مطابق با قانون کشور موسسات شخصی و دولتی برویت قانون اجرای وظایف مینمایند، قابل تفهیم نیست که هدف از توضیح اقای مسول امنیت دولتی افغانستان چیست که ګویا فروشګاه افغانستان یک موسسه شخصی است نه دولتی؟ آیا کشف و خنثی ساختن توطیه بر ضد منافع ملی کشور در قدم اول  وظیفه سازمان اطلاعاتی( کشف) امنیتی کشور میباشد و یا کدام سازمان دیګر؟

وزیر داخله می فرمایند که این عمل ضعف طالبان را نشان میدهد که چنین عمل را انجام دادند. پس ضعف وزارت های داخله و امنیت دو لتی در چه بوده و چرا از قبل نتوانستند که حادثه را کشف و خنثی نمایند؟ بلی تروریستان ضعیف اند ولی قوت نیروهای امنیتی در کشف و خنثی ساختن اعمال تروریستی کجاست ؟ 


January 20th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات